Korduma kippuvad küsimused


  1. Infoks Amphoraga töötamisel
  2. Probleemid sisselogimisega
  3. Miks ei tööta allkirjastamine Google Chrome ja Mozilla Firefox veebilehitsejas?
  4. Miks Amphora ei saada välja e-kirja (tuleb veateade)?
  5. Miks ma ei saa mass-allkirjastada?
  6. Dokument ei saa registreerimisel õiget numbrit
  7. Kuidas eemaldada kasutajanime ja parooliga sisselogimist?
  8. Dokument ei ole nähtav avalikus vaates
  9. Dokumendi põhifail ei ole avalikus vaates nähtav
  10. Lisafail ei ole avalikus vaates nähtav
  11. Miks ei saa kasutajad teha dokumente või faile avalikuks?
  12. Miks ma ei saa kataloogi kustutada?
  13. Kas vormi saab määrata kasutamiseks ainult teatud kasutajatele?
  14. Menetlusel on vale tähtaeg

Siin on korduma kippuvad küsimused.


Infoks Amphoraga töötamisel

Ühe sessiooni raames ei tohi avada Amphorat erinevates vahekaartides (TABides). Kui soovite Amphoras tegeleda või vaadata samaaegselt erinevaid dokumente, kasutage teist veebibrauserit või inkognito režiimi.


Probleemid sisselogimisega

  1. Veenduge, et teie kasutajanimi on õige. Amphora toetab eesti tähti (õ, ä, ö, ü). Kui kahtlustate viga kasutajanimes, paluge peakasutajal või süsteemi administraatoril see üle kontrollida.
  2. Mobill-ID autentimisel pole kasutajale telefoninumber õigesti lisatud. Telefoninumber tuleb lisada GSM väljale ning kujul +37212345678.

Miks ei tööta allkirjastamine Google Chrome ja Mozilla Firefox veebilehitsejas?

Vaikimisi Google Chrome ja Mozilla Firefox ei võimalda kasutada ID-kaarti allkirjastamiseks. Selleks, et Google Chrome ja Mozilla Firefox veebilehitsejaga allkirjastada, on vaja sisse lülitada laiendus (extension) nimega Token signing.

Google Chrome:

Tuleb avada Google Chrome kohandamine ja juhtimine > Rohkem tööriistu -> Laiendused. Laiendus nimega Token signing tuleb sisse lülitada.

!Chrome Token signing

Mozilla Firefox:

Tuleb avada Mozilla Firefox menüü ning seejärel lisad (Ctrl + Shift + A). Paremal pool on olemas menüü ning sealt tuleks omakorda valida Laiendused. Kui Token signing laiendus on keelatud, tuleb see lubada.

!Firefox Token signing


Miks Amphora ei saada välja e-kirja (tuleb veateade)?

Ilmub järgnev veateade:
Viga kirja saatmisel. Kontrollige aadresse ja vea kordumisel võtke ühendust abitelefoniga.
The length of message data exceeds maximum allowed limit for the given server.

See veateade annab märku sellest, et on proovitud välja saata liiga mahukas fail. Faili suuruse limiit sõltub mailiserverist, aga soovitavalt võiks faili maht jääda alla 10 MB. Ehk üle 10 MB faile ei tasu saata (võib siiski õnnestuda), aga kindlasti ei tohiks faili maht ületada 25 MB. Sellisel juhul on garanteeritud, et mailiserver kirja välja ei saada.

Suuri faile saate saata lingina, kui avate edastuse Muutmise ning teete linnukese valiku ette "Saada failid lingina".


Miks ma ei saa mass-allkirjastada?

  • Tuleks kontrollida, et installeeritud oleks kõige uuem Amphora Extension versioon. Seda saab installeerida Amphora avalikust vaatest.
  • Mass-allkirjastamine töötab ainult ID-kaardiga. Tuleks kontrollida, et ID-kaart on arvutiga ühendatud.
  • Kui mass-allkirjastamise litsents on äsja lisatud, tuleks kasutajal enne mass-allkirjastamist välja logida ning seejärel uuesti sisse logida.
  • Kui ID-kaardiga allkirjastada ei õnnestu, tasub kontrollida, kas valitud on õige kehtiv sertifikaat.

Täpsem mass-allkirjastamise juhend asub sellel lingil.


Dokument ei saa registreerimisel õiget numbrit

Kui dokument ei saa korrektset numbrit, siis seda võivad põhjustada erinevad asjaolud:

  1. Vahepeal on registreeritud dokument, mis on hiljem kustutatud. Amphora loendur ei uuene automaatselt pärast dokumendi kustutamist, seega tuleb loendur "tagasi kerida" (juhend siin).

  2. Kontrollige, millise vormiga te dokumenti kataloogi registreerite. Kataloogi loendur on seadistatud nii, et numbreid antakse ainult dokumentidele, mille vorm on valitud loenduri koosseisu. Loendurile lisatud vormide vaatamiseks või muutmiseks on juhised siin.

Näide: kui soovite registreerida dokumenti kirjavahetuse kataloogi, siis peaks vormiks olema valitud "Kiri". Kui valite vormiks "Lihtne laadimine", siis Amphora dokumendile numbrit ei anna ning võite selles olukorras saada Amphoralt teate: !Amphora loenduri teade

  1. Loendur on uueks asjaajamise perioodiks uuendamata. Sellisel juhul saate 2. punktile sarnaselt teate "Sellesse kausta registreerimisel dokument ei saa numbrit. Kas olete loendurid uuendanud käesolevaks aastaks? Juhend asub SIIN".

  2. Asjade/toimikute kataloogi asjaga mitteseotud dokumendi salvestamisel ei anna Amphora dokumendile numbrit, kuna selles kataloogis saavad dokumendid numbrid asjade järg ning seal on kasutusel asjaloendur (loe lähemalt siit).

  3. Olete vahepeal dokumendi registreerimisel määranud numbri käsitsi. Järgmised dokumendid ei saa siis enam automaatselt numbrit, kuna Amphora jätab selle valiku meelde. Selleks et Amphora annaks taas dokumentidele automaatselt numbreid, tuleb Teil registreerida uus dokument ning taastada valik "Automaatselt". !Dokumendi number


Kuidas eemaldada kasutajanime ja parooliga sisselogimist?

Selleks, et eemaldada asutuse tasandil kasutajatel võimalus logida sisse kasutajanime ja parooliga, tuleks muuta asutuse seadeid. Seda saab teha administreerimise õigustega kasutaja.

Minge Admin --> Asutuse seaded --> Üldised seaded. Leiate "Aktiveeri vormipõhine autentimine (kasutajanimi/salasõna)" ja eemaldate linnukese -> Salvestage.

Täpsemalt leiate infot asutuse seadete kohta SIIT.


Dokument ei ole nähtav avalikus vaates

Selleks, et dokument ja selle metaandmed oleksid nähtavad avalikus dokumendiregistris, on vajalik, et dokumendile oleks tehtud juurde märge "Metaandmed avalikud".

Sama kehtib ka vastupidi - kui soovite, et dokument ei oleks avalikus vaates nähtav, tuleb siin linnuke valiku eest "Metaandmed avalikud" eemaldada.

Avalikku vaatesse lähevad need metaandmeväljad, mis on vormide häälestamisel märgitud avalikus vaates nähtavaks. Vormide häälestamise kohta saab rohkem lugeda SIIT.

!Metaandmed avalikud


Dokumendi põhifail ei ole avalikus vaates nähtav

Kui põhifail ei ole avalikus vaates nähtav, siis dokumendi registreerimisel pole tehtud linnukest valikule "Fail avalik". Et kasutaja saaks seda linnukest teha, peab selle kasutaja kasutajagrupil olema vastav poliis sisse lülitatud.

!Fail avalik


Lisafail ei ole avalikus vaates nähtav

Et lisafail oleks avalikus vaates nähtav, peab Lisafailide paneelis olema vastava faili juures tehtud valik "Avalik".

!Lisafail avalik

Vormide häälestamisel peab olema Paneelis Lisafail avalikuks määratud.


Miks ei saa kasutajad teha dokumente või faile avalikuks?

Kui kasutajatel puudub dokumenti registreerides valik "Metaandmed avalikud", "Fail avalik" või "Lisafail avalik", siis tähendab see, et kasutajagrupil pole vastav poliis sisse lülitatud. Info selle kohta, kuidas poliisid toimivad ning kuidas neid muuta, leiate SIIT.


Miks ma ei saa kataloogi kustutada?

Selleks, et Amphoras saaks kataloogi kustutada, peab see olema tühi ning sellega ei tohi olla seotud ühtegi dokumenti. Kui kataloog on tühi, kuid saate endiselt kataloogi kustutamisel teate "Kataloog sisaldab objekte. Kustutage esmalt objektid, seejärel kataloog!", siis võib olla selle kataloogiga seotud objekte prügikasti, kirjavahetuse või asja moodulis. Kui moodulid on peidetud, tuleb need esmalt kasutajagrupi seadetest uuesti aktiveerida. Pärast moodulite aktiveerimist kustutage kataloogiga seotud objektid vastavast moodulist (prügikast, kirjavahetus või asjad) ning seejärel proovige uuesti kataloogi kustutada.

Prügikasti moodulis on filtreerimise võimalus, mis aitab kiiremini leida üles kataloogiga seotud dokumendid. Selle jaoks on juhend siin.


Miks ei ole asutus avalikus vaates nähtav?

Et üksusega seotud asutus ilmuks avaliku vaate asutuste valikus nähtavale, peavad olema täidetud järgmised tingimused:

  1. Üksuse seadistustes peab olema tehtud linnuke valikule "Avalik kataloog". Minge Admin -> Kataloogid moodulisse -> valige soovitud üksus -> Muuda -> Tehke linnuke "Avalik kataloog" valikule -> Salvestage.
  2. Vähemalt üks objekt peab olema selle üksuse kataloogides avalik (st dokumendi juures on märgitud valik "Metaandmed avalikud").

Kas vormi saab määrata kasutamiseks ainult teatud kasutajatele?

Jah, vormi saab määrata kasutamiseks üksuse ja kasutajagrupi põhiselt. Juhend selleks asub siin.


Menetlusel on vale tähtaeg

Pärast menetluse loomist ei ole tähtaja muutmine tavakasutajale võimalik. Proovige kustutada olemasolev menetlus ja luua uus õige tähtajaga.

Kontrollige alati enne menetluse loomist üle, et tähtaeg oleks õigesti määratud.


Viimati muudetud: 31. jaanuar ‎2025, ‏‎16:49:00