Töökoha seadistamine


  1. Põhilised nõuded Amphora töökohale
  2. Internetilehitseja seadistamine
  3. ID-kaart, Mobiil-ID ja Smart-ID
  4. Asutuse digitempel
  5. Allkirjastamine
  6. Skaneerimine
  7. Amphora Klient
    a. Amphora kliendi seadistamine
    b. Amphora liidestus OpenOffice programmidega
    c. Pärast paigaldamist ei ilmunud Amphoraga seotud nuppe
  8. Amphora ja MS Outlooki liidestus
    a. Kui pärast paigaldamist ei ilmunud Outlooki Amphoraga seotud nuppe
  9. WebDAV
  10. VexPro

Põhilised nõuded Amphora töökohale

Amphora töökoha seadistamine võib nõuda teatud IT-alaseid teadmisi, näiteks internetibrauseri seadistamist ja tarkvara paigaldamist. Mõned toimingud, nagu Amphora Kliendi ja Outlooki liidese paigaldamine, eeldavad administraatori õigusi arvutis. Seetõttu on see juhend mõeldud eelkõige neile, kes aitavad asutuses kasutajatel töökohti seadistada. Mõningad üldised nõuded töökohale:

  • Amphora Professional on veebipõhine tarkvara, seega kasutaja arvutil peab olema internetiühendus.
  • Vanim toetatud operatsioonisüsteem on Windows 10. Amphora toimib ka vabavaraliste või Apple operatsioonisüsteemidega, kuid mõnede üksikute võimaluste kasutamine võib olla piiratud.

Internetilehitseja seadistamine

Amphora Professional töötab enamlevinud brauseritega: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Chrome ja Safari.

Hüpikaknad: Kui arvutis on hüpikakende blokeerija, luba Amphora hüpikaknad.
Näiteks Chrome’is: Seaded → Privaatsus ja Turvalisus → Saidi seaded → Hüpikaknad ja ümbersuunamised → lisage enda asutuse Amphora veebiaadress (näidis: https://server.amphora.ee)


ID-kaart, Mobiil-ID ja Smart-ID

Amphorasse saab sisse logida ja allkirjastada dokumente ID-kaardi, Mobiil-ID ning Smart-ID abil.

Kui arvutis puudub ID-kaardiga allkirjastamiseks vajalik tarkvara, paigalda see aadressilt https://installer.id.ee/.

  • Sisse logimiseks on vajalik, et kasutajale oleks lisatud isikukood.
  • Mobiil-ID kasutamiseks on vajalik täita ka väli GSM, lisades telefoninumbri ilma tühikuteta (nt 5123456).

Isikuandmete lisamiseks mine: Admin -> Kasutajad -> vajuta kasutaja nimele -> täida vajalikud väljad (Isikukood, GSM) -> salvesta.

!Isikukood ja GSM kasutajad

  • Alternatiivselt saab kontaktandmeid seadistada Admin -> Personaalsed seaded -> Kontaktandmed alt.

!Isikukood ja GSM kontaktandmed


Asutuse digitempel

Amphoras on võimalik dokumente allkirjastada asutuse digitempliga. Selleks on vaja, et arvutisse oleks paigaldatud ID-kaardi tarkvara, SafeNet Authentication Client tarkvara. Lisaks on vajalik ka krüptopulk. Krüptopulk peab olema arvutiga ühendatud enne allkirjastamist.

Asutuse digitempliga allkirjastamine toimib ainult wizardi kaudu. Kui menetluse või delegeerimise kaudu saadetud dokumenti on vaja allkirjastada, siis tuleb Suunamised paneelis vajutada Allkirjasta nuppu ning siis avaneb wizardi allkirjastamine.

!Wizard

Lisaks on võimalik krüptopulgaga(digitempliga) allkirjastada otse nimekirjavaatest või dokumendi/kirja muutmise vaatest.

Allkirja sertifikaadi valimisel tuleb kindlasti valida asutuse sertifikaat, mitte isiku sertifikaat.


Allkirjastamine

Mobiil-ID ja Smart-IDga allkirjastamiseks ei ole vaja teha veebibrauseris seadistusi. Piisab, kui Amphoras on personaalsetes seadetes lisatud isikukood ja telefoninumber (vt ka „ID-kaart, Mobiil-ID ja Smart-ID“).

ID-kaardiga allkirjastamisel on vajalik ID-kaardi tarkvara, mille saab paigaldada siit. Google Chrome ja Mozilla Firefox veebilehitsejates tuleb allkirjastamiseks sisse lülitada ka laiendus (extension) nimega Token Signing.

Google Chrome - laienduse lubamiseks avage Google Chrome kohandamine ja juhtimine -> Rohkem tööriistu -> Laiendused. Lülitage sisse laiendus nimega Token signing.

!Chome Token signing

Mozilla Firefox - avage Mozilla Firefox menüü ning seejärel lisad (Ctrl + Shift + A). Paremal pool on olemas menüü ning sealt valige Laiendused. Kui Token signing laiendus on keelatud, siis lubage see.

!Firefox Token signing


Skaneerimine

Amphora Professionalis on võimalik dokumente skaneerida.

Selleks, et skaneerimine toimiks on vaja:

  • Skanneril peab olema TWAIN liides.
  • Kasutaja arvutis peab olema internetilehitsejas DynamicWebTwain nimeline plug-in (Chrome), add-on (IE, Firefox). DynamicWebTwain paigaldamiseks tuleb avada Amphoras skneerimise vaade (nt. vajutades Laadi dokument -> Skaneeri), vajutada lingile Start to Download ning paigaldada komponent.
  • Kasutaja arvuti peab tuvastama skanneri.

!Skaneerimine


Amphora Klient

Amphora klient on arvutisse paigaldatav tarkvara, mis ühendab MS Office programmid Amphoraga ning töötab vaid Windowsi operatsioonisüsteemidega.

  1. Sellega saate salvestada dokumente otse MS Office’i programmidest (Word, Excel, PowerPoint) Amphorasse.

    !Wordist salvesta Amphorasse

    Valige Amphora -> "Salvesta uus dokument". Salvestage dokument kõigepealt enda arvutisse. Seejärel saadetakse dokument Amphorasse ja Teile avaneb Amphora aken, kus saate täita dokumendi metaandmed.

  2. Võimaldab kasutada massimportimist, juhul kui soovite korraga üles laadida mitut faili. Juhendi selleks leiate siit.


Amphora Kliendi seadistamine

  • Sulgege kõik MS Office / OpenOffice programmid.
  • Laadige Amphora Klient alla veebilehelt www.amphora.ee.
  • Veenduge, et teil on Administraatori õigused.
  • OpenOffice kasutajad peavad kontrollima Java olemasolu, saate seda teha siin.

Kui eeldused täidetud ning programm alla laetud, saate edasi liikuda programmi installimise ja seadistamise juurde:

  1. Käivitage allalaetud .msi fail (paigaldusfail).
  2. Vajutage paigaldusprogrammi esimesel lehel Next ja andke administraatori aknas (UAC) paigalduseks luba.
  3. Oodake kuni paigaldus lõpeb. Programm käivitub automaatselt ja tegumiribale peidetud ikoonide all ilmub sinise A tähega ikoon.
    !Amphora Kliendi ikoon
  4. Häälestage Amphora klient kas automaatselt (Token-i abil) või käsitsi. Mõlemaid meetodeid on kirjeldatud allpool.

Automaatne häälestamine

  1. Avage Amphoras Admin -> Personaalsed seaded -> paneel Kontoritarkvaraga sidumine . Kui paneel pole nähtav, siis kontrollige, et kasutajagrupi poliis Kontoritarkvara administreerimine oleks sisse lülitatud.

    !Amphora Kliendi seaded

  2. Paneelis Kontoritarkvaraga sidumine vajutage lingile Kliki siia Amphora Kliendi konfigureerimiseks.

    !Amphora Kliendi seaded

  3. Pärast konfigureerimist tuleb Amphora Klient sulgeda (klikake Amphora Kliendi ikoonil tegumiribal hiire parema nupuga ning vajutage Välju) ning uuesti lahti teha. Kontrollige Amphora Kliendi seadeid, vajutades paremklõpsu Amphora Kliendi ikoonile ning valides avanevas menüüs Seaded -> Ava Seaded. Amphora Kliendi seadete vaade peaks välja nägema nii:

    !Amphora Kliendi seaded

    Amphora Klient on nüüd valmis kasutamiseks.


Käsitsi häälestamine kasutajanime, parooli ning keskkonna URL-ga

Sisetage Amphora kliendi seadetesse oma kasutajaandmed:

  1. Amphora Kliendi seadete avamiseks tehke tegumiribal Amphora ikoonil paremklõps ja valige Seaded -> Ava Seaded.

    !Amphora kliendi seaded

  2. Seadistuste aknas sisestage oma kasutajanimi, parool ja Amphora aadress (URL).

    !Kasutaja seaded

  3. Valige Üldised seadistused alt märkeruut "Käivita koos arvutiga" ning vajutage nuppu Programmi seadete parandamine, seejärel salvestage. !Üldised seaded

Amphora liidestus OpenOffice programmidega

Kui soovite kasutada Amphora liidestust OpenOffice.org programmides, siis tuleks arvutisse paigaldada Amphora OpenOffice.org nupuriba aadressilt www.amphora.ee.

Kui paigalduspakett on alla laetud, siis paigaldamiseks tuleb see lihtsalt käivitada (näiteks hiire topeltklõpsuga).


Kui pärast paigaldamist ei ilmunud Amphoraga seotud nuppe

Kui pärast paigaldamist pole Wordis näha Amphora nuppe, kontrollige, kas Word pole Amphora liidest (Add-in'i) keelanud:

  1. Avage File -> Options -> Add-ins.
  2. Vaadake, kas Disabled Application Add-ins alla on lisatud AmphoraMSOfficeAddin.
  3. Kui AmphoraMSOfficeAddin on keelatud, vajutage nuppu Go.

!Microsoft Office Add-ins

Märkige avanenud aknas AmphoraMSOfficeAddin aktiivseks ja vajutage OK.

!COM Add-ins

Kui COM Add-ins aknas AmphoraMSOfficeAddin valikut ei ole, siis tuleks vajutada Add... nuppu ning otsida õige DLL fail (adxloader.dll või adxloader64.dll) kataloogist, kuhu on Amphora klient paigaldatud (C:\Program Files (x86)\Amphora\Client\MSOfficeToolbar).


Amphora ja MS Outlooki liidestus

Outlooki jaoks mõeldud laiendus, mis tuleb eraldi paigaldada ning võimaldab:

  1. Registreerida e-kirju otse Outlookist Amphorasse.

    !Amphora Outlooki sünkroonimine

  2. Sünkroniseerida kalendrisündmusi ja tööülesandeid.

!Amphora Outlooki sünkroonimine

NB! Eeldab arvutisse paigaldatud ja seadistatud Amphora Klienti ning sarnaselt Amphora Kliendile toimib Amphora ja Outlooki liidestus vaid Windowsi operatsioonisüsteemidega.

Oluline

Hetkel Amphora ja MS Outlooki liidestus Outlooki 365 versiooniga ei tööta.

Amphora Outlooki integratsiooni jaoks saate alla laadida tarkvara siit. Paigaldamise jaoks peavad Teil olema administraatori õigused. Sulgege Outlook enne paigaldamist. Paigaldage programm, täiendavaid seadistusi tegema ei pea.

Kui pärast paigaldamist ei ilmunud Outlooki Amphoraga seotud nuppe

Kui pärast paigaldamist pole Outlookis Amphora nuppe näha, proovige järgmist:

  • Kontrollige, kas Amphora Klient on korrektselt paigaldatud ja häälestatud.
  • Kontrollige, kas Outlook pole Amphora liidest keelanud (File -> Options -> Add-ins -> vaadake Disabled Application Add-ins). Blokeerimise korral samas aknas vajutage Go…, pange linnuke tagasi AmphoraOutlookClient ette ja vajutage OK.
  • Kui eelnev punkt ei toiminud, valige rippmenüüst (Go nupu kõrval) Disabled Items ning seejärel Go. Valige uues aknas AmphoraOutlookClient ning vajutage Enable.
    !Disabled_items

  • Proovige taaskäivitada arvuti.

  • Avage Outlooki liidestuse kataloog (nt. Program Files (x86)\Amphora\OutlookClient) ning käivitage FixRegistration.cmd.

!Microsoft Office Add-ins

!COM Add-ins

Probleemide või küsimuste korral pöörduge Amphora klienditoe poole: help@amphora.ee


WebDAV

WebDAV-iga saab faile muuta otse Amphorast ning võimaldab lisaks MS Office failidele muuta ka teisi failitüüpe, näiteks .txt faile. WebDAV-i saab alla laadida siit.

Oluline

WebDAV töötab Microsoft Edge, Mozilla Firefox ning Google Chrome veebilehitsejates.

Pärast WebDav-i paigaldamist kontrollige, et veebilehitseja juures on olemas WebDAV-i ikoon IT Hit Edit Doc Opener 5.

!WebDavi ikoon

Kui see puudub, tuleb laiendus lubada. Vajutage Google Chrome või Microsoft Edge paremas servas kolme punktiga ikoonile ning valige Laiendused → Laienduste haldamine (Extensions → Manage Extensions). Lubage laiendus IT Hit Edit Doc Opener 5.

!WebDavi laiendus

Faili muutmiseks vajutage Amphoras faili kõrval nuppu Muuda.

!WebDavi Muuda nupp

Avaneval kinnitusaknal vajutage nuppu Open IT Hit Edit Doc Opener. Et aken iga kord ette ei hüppaks, tehke linnuke valikule "Always allow test.amphora.ee to open links of this type in the associated app." Seejuures tuleb veebilehitsejas ka hüpikaknad lubada.

!Open IT Hit Edit Doc Opener nupp

Tehke dokumendis soovitud muudatused ning salvestage fail, et muudatused jõuaksid Amphorasse.


VexPro

VexPro töötab vaid Windowsi operatsioonisüsteemidega. Kõigil õigusaktide süsteemi kasutajatel peab olema arvutisse paigaldatud:

  1. Täiendatud VexPro, mille saate alla laadida Amphora avalikust vaatest.

  2. WebDAV neil, kes kasutavad Amphorat Google Chrome või Mozilla Firefoxiga.

Oluline

Eelmine VexPro tuleb enne uue installeerimist eemaldada, et arvutis ei oleks korraga kaht erinevat VexPro-d.

WebDav-i saate alla laadida siit.


Viimati muudetud: 14. veebruar ‎2025, ‏‎15:01:43