Amphora 15.7 versioonijuhend
Versioon 15.7.0
Mitmele dokumendile korraga vastamine
Varasemates versioonides oli võimalik korraga vastata ainult ühele saabunud (“Sisse” suunaga edastus) dokumendile. Seda oli võimalik teha saabunud dokumendi juurest (Edastused paneeli kaudu/Koosta - Vastus) või uue dokumendi registreerimisel “Seostamine põhidokumendiga” paneeli kaudu. Vastusdokumendile lisas Amphora ainult ühe “Välja” suunaga edastuse ning märkis algse dokumendi vastatuks (lisas “Vastamise kuupäev” kuupäeva).
15.7.0 versioonis lisandus mitmele dokumendile korraga vastamise võimalus. Kui ühes vastusdokumendi ahelas on mitu saabunud dokumenti, siis nüüd on võimalik nendele dokumentidele vastata korraga ühe dokumendi raames. Antud funktsionaalsus võib olla kasulik olukorras, kus saadetakse korraga paljudele adressaatidele e-kirjad, saajad saadavad vastused, need registreeritakse Amphorasse ning hiljem saab korraga kõikidele vastuse koostada ning saata.
Uue vastusdokumendi lisamisel (Sisse - Välja suund) on nüüd Edastused paneelis olemas dokumentide valiku rippmenüü (1). Valikus kuvatakse dokumentide andmed, millel on “Sisse” suunaga edastus:
- number
- pealkiri
- registreeritud kuupäev
- edastamise viis
- e-posti aadress (kui on olemas)
- staatus (Vastatud või Vastamata)
Dokument, millele vastatakse, on kohe valitud ning seda linnukest eemaldada ei saa (näite pildil dokument numbriga 1-1/43-1). Rippmenüüs on võimalik valida konkreetsed dokumendid või kõik dokumendid korraga (2). Kui soovitud dokumendid on valitud, tuleb vajutada OK nuppu (3). Seejärel Amphora lisab edastused. Vaikimisi on lisatud “vastamata” linnukene, mis tähendab seda, et rippmenüüs kuvatakse ainult neid dokumente, millele ei ole vastatud (puudub “Vastamise kuupäev” või vastuse seos) (4). Kui “vastamata” linnukene eemaldada, siis kuvatakse rippmenüüs ka need dokumendid, millele on juba vastatud (vajadusel saab veelkord vastust koostada).
Valik ei ole kohustuslik - vastusdokumenti saab endiselt lisada nii nagu varem.
Valitud dokumentide edastusi on võimalik muuta ning kustutada. Edastuse kustutamisel ei eemalda Amphora algselt dokumentidel “Vastamise kuupäev” kuupäeva, seega dokumendi staatus jääb endiselt vastatuks.
Mitmele dokumendile korraga vastamisel saab valida erinevaid edastamise viise ning välja saatmine toimub nii nagu varem - Saada nupu abil.
Selle arenduse teostamist toetasid Amphora kliendid Rae Vallavalitsus ja Harku Vallavalitsus. Täname!
Spoku ja E-teenuse AddDocument teenuse väljund täiendatud
AddDocument teenusega registreeritakse Amphoras Spokust ja teistest süsteemidest saabunud dokumente. Peale registreerimist saadetakse tagasi XML kujul vastus (kas registreerimine õnnestus, registreeritud dokumendi andmed).
Selles versioonis lisasime väljundisse ka asja/toimiku ID, juhul kui dokumendi registreerimisel lisas Amphora dokumendi asja koosseisu või lõi uue asja. Asja ID lisatakse sellisel kujul:
<AddDocumentResponse>
<AddDocumentResult>
<CaseId>95788</CaseId>
</AddDocumentResult>
</AddDocumentResponse>
Selle arenduse teostamist toetas Amphora klient Rae Vallavalitsus. Täname!
Lisatud klienditoega vestluse võimalus otse Amphora keskkonnas
Selles versioonis lisasime kõikidesse Amphora keskkondadesse klienditoega vestluse (chat) võimaluse. Klienditoega vestluse käigus on võimalik helistada klienditoe spetsialistile kui ka enda ekraani jagada, samal ajal kasutades Amphorat nii nagu tavaliselt. Amphora klienditoega on võimalik vestlust alustada otse Amphora keskkonnas. Klienditoega suhtlemise võimalus teeb Amphora kasutajate elu lihtsamaks, kuna on võimalik reaalajas suhelda klienditoega ilma, et peaks klienditoe numbrile helistama. Antud funktsionaalsus on hetkel (15.7.0 versioonis) kättesaadav kõikidele Amphora kasutajatele, sealhulgas ka allasutuse kasutajatele.
Amphora lehel all paremas nurgas (Amphora versiooni all) asub link Vestlus klienditoega, mille peale vajutades avaneb klienditoega vestluse vaade.
Lingi asukoht:
Klienditoega vestluse vaade:
Klienditoe vestluse vaates Amphora eeltäidab kaks välja - nime ja e-posti aadressi. Nime väljale lisatakse kasutaja eesnimi ja perekonnanimi koos asutuse nimetusega (kasutajaga seotud asutus), nt “Aleksei Pahhatajev asutusest Amphora Infohandus OÜ”. Asutuse nimi lisatakse selleks, et klienditoe spetsialistil oleks kohe võimalik tuvastada ja avada õige Amphora keskkond. E-posti aadressi väljale lisatakse kasutaja e-posti aadress.
NB! Eeltäidetud andmeid on võimalik muuta, kuid me ei soovita seda teha, kuna see võib teha raskemaks probleemi uurimise ja küsimustele vastamise.
Connect nupu vajutamisel luuakse ühendus klienditoe spetsialistiga. See võib võtta natukene aega, kuna klienditoe spetsialistid võivad olla hõivatud.
Kui klienditoe spetsialist aktsepteerib vestluse, siis avaneb järgmine vaade:
- Klienditoe spetsialist ees- ja perekonnanimi.
- Helistamise (kõne algatamise) nupp.
- Ekraani jagamise nupp.
- Teksti sisestamise väli. Peale teksti sisestamist tuleb vajutada ENTER klahvi klaviatuuril.
- Failide/piltide valiku võimalus.
Vestluse lõpetamiseks tuleb see “x” kinni panna.
NB! Avatud klienditoe vestluse vaatega on võimalik edasi Amphoras tööd teha. Klienditoe vestluse vaade jääb avatuks (näiteks peale dokumendi salvestamist).
Kuna tegu on pilootprojektiga ning klienditoe spetsialistide koormus võib alguses olla väga suur, siis palume suhtuda mõistvalt.
Lisatud failide vaatamise/alla laadimise logid
Alates sellest versioonist logib Amphora failide (nii põhifail kui ka lisafailid) avamist (PDF eelvaate aknas) ning allalaadimist. Selle jaoks lisasime uue logi tüübi “Faili allalaadimine”. Logitakse failide avamist/allalaadimist igas vaates - objekti muutmis- ja lugemisvaates (Dokumendid, Kirjavahetus, Asjavaate, Arved), moodulite listivaates, otsingutulemustes ja ka teistes vaadetes.
Failide avamise/allalaadimise logid on nähtavad Admin - Asutuse seaded - Logid vaates.
Logide tabelis on kolm tähtsat veergu:
- Objekti ID - objekti unikaalne number, mille faili avati/alla laeti. Aitab paremini tuvastada konkreetset objekti.
- Kasutajanimi - kasutaja, kes faili avas/alla laadis.
- Changelog - lisainfo veerg, kus on olemas nii avatud/alla laetud faili nimetus kui ka selle ID koos asukohaga (loc).
Tõlgete maksimaalne tähemärkide suurus muudetud
Tõlked asuvad Amphoras Admin moodulis - Tõlked vaates. Tõlked on kasutusel Amphora keskkonnas igal pool ning administraatorid saavad neid muuta. Olulised tõlked, mida administraatorid võivad muuta, on e-kirja teavituse tekstid (menetluse ja delegeerimise ülesande e-kirja teavitused) või Iseteenindusportaali sisselogimise lehe tekst. Kuna sellised tõlked võivad olla pikad, siis muutsime maksimaalse tähemärkide suuruse - varem oli 1000 tähemärki, nüüd on 3000.
Parandatud sarja Infoesitluse sorteermine
Infoesitluse (Admin - Infoesitlus) abil on võimalik konkreetse(te)le sarjadele lisada lubatud vorme, muuta listivaates kuvatavaid andmeid ning seadistada sorteerimist. Täpsemalt selle kohta saate lugeda SIIN.
Eelmistes versioonides ei töötanud korrektselt dokumentide sorteerimine sarjas, mis oli seotud Infoesitlusega. Nimelt oli Infoesitlusega sarjal vigane esmane avamine (esimene lehekülg), kuna sorteerimise parameeter ei toiminud. Selles versioonis on antud viga parandatud.
Versioon 15.7.1
Sisselogimise lehe muudatus
Sisselogimise lehe muudatus mõjutab KOV ja KOV liitude Amphora keskkondi, mis on juba liitunud või liituvad tulevikus Riigi Autentimisteenusega (tehniline nimetus GovSSO). Täpsemat teavet Riigi Autentimisteenuse kohta saate lugeda SIIN.
Kui Amphora keskkonnas on Riigi Autentimisteenus aktiveeritud (Admin → Asutuse seaded → GovSSO autentimise seadistus → „GovSSO sisselogimine aktiivne“ linnukene), siis sisselogimise lehel ei kuvata enam ID-kaardi, Mobiil-ID ja Smart-ID sisselogimise nuppe. Isegi kui valik „Peida ID, MiD ja SmartID sisselogimine, kui GovSSO aktiivne“ ei ole aktiveeritud, ei ole need nupud sisselogimise lehel enam nähtavad. Kasutajanime ja parooli väljad kuvatakse juhul, kui “Admin → Asutuse seaded → Üldised seaded → „Aktiveeri vormipõhine autentimine (kasutajanimi/salasõna)” on sisse lülitatud.
Sisselogimise leht näeb välja nii (Riigi Autentimisteenus, Entra ID ja Google nupud jäävad alles). „Aktiveeri vormipõhine autentimine (kasutajanimi/salasõna)” on sisse lülitatud:
„Aktiveeri vormipõhine autentimine (kasutajanimi/salasõna)” on välja lülitatud:
Kui Riigi Autentimisteenusega või mõne muu meetodiga ei ole võimalik sisse logida (näiteks tehnilise rikke tõttu, kui Riigi Autentimisteenus on maas), saab siiski sisse logida, kasutades vanu ID-kaardi, Mobiil-ID või Smart-ID nuppe (eeldusel, et Admin → Asutuse seaded → Üldised seaded → „Peida ID, MID ja SmartID sisselogimine, kui GovSSO aktiivne” on sisse lülitatud) või kasutajanime ja parooli (eeldusel, et Admin → Asutuse seaded → Üldised seaded → „Aktiveeri vormipõhine autentimine (kasutajanimi/salasõna)” on sisse lülitatud). Ehk siis on võimalik avada varasemates versioonides olevat sisselogimise lehte. Selleks tuleb kasutada Amphora keskkonna linki kujul keskkonna_url/login.aspx. Näiteks https://server.amphora.ee/koolitus/login.aspx
NB! Amphora keskkondades, kus Riigi Autentimisteenus ei ole aktiveeritud, on endiselt vana sisselogimise leht.
Optimeerimisega seotud parandused
- Arhiveerimise optimeerimine. Varasemalt oli lukustamise oht mahukate (500+ objekti) arhiivitoimikute arhiveerimisel ning teised ei saanud Amphorat samal ajal kasutada. Nüüd aga on arhiveerimine optimeeritud ning ka mahukate arhiivitoimikute arhiveerimisel ei tohiks enam lukustuse probleeme tekkida.
- Seoste valiku akna optimeerimine. Oleme optimeerinud erinevate objektide kuvamist seoste valiku aknas. Seoste paneelis seoste otsing ning valik võis kohati olla natukene aeglane. Ajaline võit on umbes 0.5 sekundit.
Viimati muudetud: 28. veebruar 2025, 11:10:25